Який досвід отримав бізнес після карантину

Який досвід отримав бізнес після карантину

 

Філософи недарма кажуть, що криза – це кращий час змін. Яким би не був складний період карантину, треба визнати, що з його допомогою змінився кут зору людей на звичні в житті речі. За декілька місяців перебування вдома людство пристосувалося і перетворило більшість зі своїх будинків у справжні домашні офіси. З'ясувалося, що сидіння на карантині перед комп'ютером в улюбленій піжамі, попутне поїдання солодощів, а одночасно з цим контроль і вказівки дітлахам «під ногами» на помилки або слухання бурчання улюбленого кота, ніяк не зменшують продуктивності за день. Подібна обстановка навіть може конкурувати з діяльністю за повноцінним столом на спеціально організованому роботодавцем місці в офісі.

Що ми здобули під час карантину

Праця вдома не примушує одягатися в тісні туфлі чи білі комірці. Не потрібні витратні поїздки в громадському транспорті, і ніхто нікуди не спізнюється. Погодьтеся, замовлення спокусливого перекусу або повноцінної вечері не складе особливих проблем, як і щоденне спілкування з колегами «по офісу» онлайн, не виходячи з власної квартири, ніяк не шкодить роботі.

У міру перебігу карантину в рази зростає ймовірність того, що адміністрація багатьох установ і самі співробітники створили й затвердили своєрідний спосіб повноцінного заробляння грошей на відстані від головного офісу. Якщо на початку формат «віддаленої праці» стосувався творчих, креативних, дизайнерських, комп'ютерних сфер діяльності, то під час вимушеної самоізоляції сюди ж додалися наступні професії: менеджери (комерсанти) з продажу, аналітики, юристи, вчителі, бухгалтери тощо.

Адміністрації великих світових компаній (наприклад, Microsoft) заявляють про те, що у міру пом'якшення карантинних заходів існує ймовірність подовження дистанційної роботи для тих співробітників, які працювали раніше в офісах. Цілком можливо, що вимушені заходи і інновації, що з'явилися випадково, припадуть до смаку певній частині сучасних роботодавців, і цей тип діяльності приживеться надовго.

За даними досліджень консалтингової фірми Ukraine CBRE, про результати впливу Covid-19 на зміни умов оренди після пандемії і заміни типу офісної роботи найманих працівників на віддалену були опитані представники близько 50 організацій. В ході опитування отримали дані, які відображають діяльність 14 областей міжнародного та вітчизняного бізнесу. Згідно с результатами обробки, більше половини опитаних учасників свідчать про серйозний намір розглянути можливість переведення своїх співробітників на віддалений тип офісної праці частково або цілком. Фірми, які приймають таке рішення, можуть заощадити пристойну суму на організації офісу (оргтехніка, обладнання робочого місця, комунікації). Дані говорять про збільшення продуктивності «надомного» офісу, яка склала майже 14% від звичної.

Напрямки діяльності, які мають намір перейти на віддалену працю після пандемії:

  • юриспруденція 50%;

  • фінанси і облік (бухгалтерія) більше 40%;

  • аналітичні послуги 40%;

  • маркетинг 40%;

  • HR-послуги (пошук персоналу) 30%.

Протягом карантину відпала необхідність у лікарняних. Співробітники самі планували режим та обсяг вироблених робіт, без великих перерв або огляду соціальних мереж.

Чи повернуться співробітники до офісів

Зміни в самих компаніях цілком передбачувані, але вимагають осмислення та пильності. Наприклад, у приміщеннях доведеться організовувати робочі місця і спілкування з колегами, дотримуючись розумної дистанції. Співробітники не повинні нехтувати температурним режимом і засобами особистого захисту. Прибирання офісів, що проводяться на регулярній основі, будуть посилені дезінфекцією кожного робочого простору, а також ймовірних місць скупчення співробітників.

В економічному плані власники підприємств, бізнесмени рішуче прагнуть до скорочення витрат. Цей факт безпосередньо стосується сфери надання комерційної і ділової нерухомості. Виграють гнучкі пропозиції учасників ринку, оптимальні за вартістю і експлуатацією приміщень.

Завдання, які стоять перед бізнесом після карантину, можна умовно розділити на дві групи:

  • максимальне відновлення і посилення виробничих потужностей;

  • збереження співробітників.

Вважалось, що наявність офісу це базова необхідність успішного бізнесу. Люди воліють мати справу з надійними партнерами. Після карантину людство приходить у нормальний ритм життя, який характеризується звичним комфортом і безпекою перебування в офісах. Проте з цим пов'язані пристойні витрати, у тому числі на оренду, які повинні бути виправдані.

Пандемія змінила загальну свідомість людей на користь здоров'я. Орендарі, які високо піднімали планку вартості приміщень за останні роки, тепер змушені враховувати потреби після карантинних умов. Надавати голі стіни приміщень за великі кошти неперспективно, так само, як укладати довгострокові договори на оренду (оптимально максимум на рік).

Які приміщення в пошані після виходу з карантину

Карантин привчить господарів приміщень бути гнучкими щодо майбутньої наповненості та сервісу пропонованої ними нерухомості. Головним завданням є надання приміщень, які легко трансформуються. Успішний будівельний бізнес і нові підходи до орендованого об'єкту диктують впровадження безконтактних прийомів в оформленні приміщень (зачинення і відчинення дверей, кватирок, голосове управління кондиціонером, ліфтом, сенсорне включення світла).

Відбувається справжнє становлення офісу майбутнього, у якому не буде викликати подиву установка безшовних мережевих технічних розробок. Нормою стане наявність роумінгу між локаціями та девайсами. В тренді будуть підготовлені модулі-офіси з розрахунку до 100 осіб, тому все перераховане лише база для успішної роботи майбутньої затребуваної комерційної нерухомості. З огляду на тенденції офісного розвитку, які диктуються і задаються в основному сегментом програмних технологій, такі гнучкі модульні офіси стануть найкращою групою «робочого приміщення» для співробітників. За прогнозами аналітиків, їх спектр становитиме приблизно третину від комерційної світової нерухомості.

https://jobs.ua/

 

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад