"Закосити" під трудоголіка та залишитися нормальною людиною

Скільки б не говорилося про те, що трудоголізм небезпечний для здоров'я і не є синонімом продуктивності, завжди існуватимуть компанії, де він заохочуватиметься. Виною тому, як правило, начальники-трудоголіки (відомо, що риба гниє з голови). Якщо ви маєте нещастя працювати саме в такій компанії, є декілька досить простих методів маскування під трудоголіка, які ви можете взяти на озброєння (також ознайомтеся з інструкцією з імітації бурхливої діяльності). Можливо, вам також буде цікавий досвід ухиляння від роботи наших західних колег.
Метод "важливих ділових зустрічей"
Якщо ваш начальник-жайворонок вважає за краще з'являтися в офісі ні світло ні зоря і спостерігати, хто з підлеглих коли займає робоче місце, вам згодиться метод "важливих ділових зустрічей уранці".
"Річ у тому, що я – сова, – ділиться досвідом Ліза Р., – мені краще працюється в темний час доби. О 9 ранку мене може розбудити тільки важлива зустріч. Тому я стала призначати їх на 10, про що і сказала начальству. А під шумок, коли начальство звикло, я просто спала до 10 ранку. Колеги і начальство думали, що я на страшенно важливих зустрічах, і нікому навіть на думку не спадає, що я можу спати".
Метод "важливих ділових зустрічей" може згодитися й тоді, коли вам потрібно піти раніше, а також у середині дня. Але тут важливо, по-перше, потурбуватися про достовірність, по-друге, при необхідності переконливо відзвітувати про зустріч. Мінімізуйте ризик бути спійманим на місці злочину, використовуючи справжні зустрічі і додаючи до них деяку кількість часу на особисті справи. І не забудьте поскаржитися на пробки.
Метод "ефект присутності"
"Один мій знайомий користувався такою тактикою, – розповідає Марина П. – Він приходив уранці в офіс у призначений час або трохи раніше, включав комп'ютер, наливав каву, залишав на місці портфель, а потім… узявши мобільний і гаманець, йшов у кафе неподалік снідати на пару годин у спокійній обстановці".
"Мій колега увесь час линяв із роботи на підробітки, – розповідає Ніна М. – Залишав піджак на стільці, типу, вийшов ненадовго".
Експерти рекомендують, покидаючи таким чином робоче місце, не забувати прихопити стопку найбільш значущих паперів і набрати заклопотаного вигляду. Повертаючись, ніколи не виправдовуйтеся і не розповідайте, де були – наведете колег на підозри. Але про всяк випадок тримайте напоготові правдоподібне алібі.
"Подруга розповідала, що один із її колег повадився йти з роботи раніше, залишаючи включеним комп'ютер, деякі особисті речі і піджак на стільці. Немовби, він ще на місці. Годині о 9 вечора його приятель (реальний трудоголік) усе це збирав, вимикав комп'ютер", – розповідає Олена Р.
Метод "розумні листи"
"Мені здається, хороший спосіб – написати начальству діловий лист вночі або у вихідний, – говорить Ніна М. – Психологічно "пробиває", і відразу здається, що людина трудоголік".
"Розумні листи" слід заготовити заздалегідь, а посилати або рано вранці (7:30-8:00), або пізно ввечері (23:00+). В особливо важких випадках заздалегідь заготовлені листи слід періодично посилати й у вихідні, й будучи у відпустці.
Якщо ви вважаєте за краще прийти на роботу раніше і, відповідно, раніше піти, пам'ятайте, що затримки на роботі помічають майже завжди, а ранні приходи – дуже рідко. Тому з'явившись в офісі, насамперед починайте розсилати листи. Час відправки допоможе уникнути звинувачень у тому, що ви пішли, не відпрацювавши належні 8 годин.
Метод "неурочна година"
"У мене був такий період, коли я приходила на роботу по вихідних, щоб писати диплом (тоді я вчилася на 5-му курсі), – розповідає Ганна В. – Тобто, я і робочі питання вирішувала, але й на диплом залишався час. Іноді приходила навіть тоді, коли не було термінових робочих завдань, і всі думали, що я неймовірно багато працюю. Я просто мегагероєм була. Хоча заради справедливості потрібно відмітити, що я й правда дуже багато працювала, до того ж виконувала функції п'яти осіб (без перебільшень), окрім того часто по суботах, тому совість мене особливо не гризла, бо вважала, що всі ці компліменти абсолютно справедливі".
Звичайно, затримуватися допізна і приїжджати в офіс у вихідні немає ніякого сенсу, якщо цього ніхто не бачить. Якщо ж вдячний глядач таки гарантовано буде , чому б не перечекати пробки або не пошукати в інтернеті корисну інформацію особистого характеру?
Трудоголізм шкідливий, результативність корисна
Усі описані вище методи, і на цьому варто особливо наголосити, призначені тільки для тих, хто через обставини вимушений приховувати природне людське прагнення до балансу між роботою й особистим життям, а зовсім не для тих, хто хоче зайнятися нічогонеробством. Ці методи підходять у невеликих дозах і не позбавлять вас від необхідності працювати. Зловживатимете – вас дуже швидко «вичислять», і ніякої кар'єри ви не збудуєте.
Вчіться виконувати свою роботу швидше й якісніше. Результативність відмінно поєднується з лінню, яка в розумних межах корисна.
"Моя колега примудрялася зробити роботу набагато швидше за усіх інших, – розповідає Марина П. – Доки всі цілий день пихкали над черговим завданням (при цьому постійно відволікаючись на якусь нісенітницю), вона концентрувалася і витрачала на те ж саме декілька годин. І отримувала бонус у вигляді можливості поспілкуватися з друзями по асьці, почитати цікаву книжку з екрану або спланувати відпустку".
Найголовніше – справжня результативність приносить справжні результати, які зазвичай не залишаються непоміченими.
http://www.hrliga.com/
Підготувала Ольга КОТ

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку


Нагору Назад