Критика керівника: стратегії поведінки
В процесі пошуку роботи, спілкування з різними людьми, в ході співбесіди з роботодавцем, та і взагалі "на протязі життя", виникають такі неординарні ситуації як критика, зауваження та образи. Цей момент спілкування є особливо стресовим для людини, оскільки зачіпає найдорогоцінніше і крихке в його особистості - гідність та самооцінку. Ця ситуація виникає обов'язково в ході ділового спілкування, оскільки робити зауваження і вказувати на помилки в роботі входить в обов'язки керівника. Багаторічний досвід показує, що близько 90 відсотків людей не вміють гідно реагувати на критику і образи.
Що ми говоримо зазвичай у відповідь:
- «гаразд, гаразд, перероблю.»
- «ну, якщо ви наполягаєте.»
- «я перероблю, але так буде гірше.»
- «скільки можна переробляти?!..»
- «яка різниця – переробляй, не переробляй?..»
- «якщо не подобається, займайтеся цим самі!»
Тільки, чи конструктивна така реакція? Навряд чи. Прислухайтеся до думки психологів та вчіться правильно реагувати на зауваження, навчаючись на них:
- Якщо критики не уникнути, краще вчасно підійти самому до шефа. Віч-на-віч легше домовитися і пояснити, принаймні, не ганьбитися перед колегах.
- З'ясуєте, що конкретно не влаштовує боса. Уточніть деталі, щодо яких існує претензія. Краще вирішити проблему відразу, щоб потім не було боляче за бездарно проведений час.
- Погоджуйтеся з критикою, якщо вона конструктивна. Вам дорікнули в тому, що ви виконали роботу не так, як треба і це спричинило певні наслідки. Замість того щоб оборонятися, не розуміючи, чого від вас хочуть, просто погодьтеся з претензією, додавши, що наступного разу будете розумніші.
- Не погоджуйтеся з критикою, що несе образи, тобто що переходить на особистість. Якщо вас назвали «гальмом» і «без мізків», то це не означає, що так і є, просто керівник поступає нетактовно і невірно щодо ділового етикету. Не треба це пропускати повз вуха і в черговій «похвалі» з боку боса, вкажіть на його помилку по відношенню до працівників.
- Об'єктивно і аргументовано підійдіть до проблеми: якщо і не повністю на вас лежить провина за якусь помилку, то вмійте довести це, але так, щоб не бути зрадником в очах співробітників.
- Продумайте діалог з босом до найдрібніших деталей і будьте готові відповісти чітко на будь-яке запитання, особливо, найпоширеніше: «Що ви збираєтеся зробити, щоб виправити положення?»
- Принцип «критикуючи, пропонуй» ще діє: після критики шефа, запитайте, що він порадив би вам, якщо був би на вашому місці?
Ну і останнє, цінуйте критику в «красивій обкладинці»: керіники зустрічаються різні, і не всі грубіянять і зляться, хтось підносить все в жартівливій формі, хтось м'яко натякає, хтось дбайливо пояснює недоліки роботи. Неважливо, чи щиро поводиться шеф, головне – приємно з такою людиною мати справу.
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору Назад
Робота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5847
5239
282
31
135
4
141
3
133
0
137
0
142
2
179
5
Робота в Кам'янці-Дніпровській
147
1
135
1
369
71
134
1
134
2
143
1
145
1
135
0
148
1
136
0
149
6
133
0
144
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Запоріжжі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 23500 грн.
Hitjob.zp.ua
- 9742 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...