Як компанії проявити любов до співробітників: 22 можливості

Не так часто ми чуємо про любов компанії до своїх співробітників. Обмін листівками, солодощі, святковий декор офісу – скоріше, данина моді, бажанню бути в тренді, і нічого поганого в цьому немає. Але як показати своє ставлення до людей, щоб кожен відчував себе потрібним, значущим, і не один день, а протягом усього часу роботи в компанії? Ось декілька можливостей для керівників та HR-менеджерів.
1. Довіряйте своїм співробітникам. Саме довіра – основа міцних відносин, в тому числі робітників.
2. Будьте чесні стосовно своїх співробітників. Не бійтеся зізнаватися в труднощах. Навіть у найважчі для компанії часи.
3. Підтверджуйте слова справами. Виконуйте свої обіцянки. Ніщо так не дратує в спілкуванні, як марнослів'я.
4. Спілкуючись з людьми, показуйте їм свій щирий інтерес: заохочуйте до запитань і давайте на них відповіді, діліться інформацією, яка буде корисна їм в роботі.
5. Частіше спілкуйтеся з підлеглими в неформальній обстановці. Наприклад, можна організовувати раз на місяць спільний обід, під час якого співробітники діляться своїми досягненнями за цей період (хтось прочитав цікаву книгу, хтось освоїв нову навичку, хтось виграв приз у турнірі з тенісу або в змаганні з бальних танців).
6. Діліться з підлеглими баченням майбутнього компанії. Залучайте їх до обговорення кроків для досягнення загальних цілей. Так у співробітників буде зароджуватися почуття причетності.
7. Вивчайте здатності, можливості людей, стежте, щоб завдання для них були посильними, і в той же час з викликом. Складайте зі співробітниками індивідуальні плани їх розвитку.
8. Підтримуйте ідеї співробітників, дайте їм право взяти на себе ризики.
9. Не забувайте дякувати людям за виконану роботу. Перед тим як давати зворотний зв'язок, зверніть увагу на такі пункти:

  •     що слід зазначити (наприклад, вирішення конфліктної ситуації, якість обслуговування, залучення великого клієнта);
  •     яким чином ви це відзначите (наприклад, офіційно, в особистій бесіді, письмово);
  •     якою буде ця винагорода (цінний подарунок, сувенір, грамота, листівка зі словами подяки, премія, вихідний день).

Тут дуже важливі слова подяки. На жаль, багато керівників недооцінюють цей момент. Усе інше – додаткові елементи.
10. Проявляйте турботу про співробітників: забезпечте їм безпеку та комфортні умови роботи.
11. Залучайте співробітників до організації їхнього робочого простору. Так ви проявите щиру турботу та увагу до їхньої думки.
12. Допомагайте співробітникам підтримувати баланс між роботою та особистим життям. Так, все більше компаній переходить на гнучкий графік роботи. Якщо специфіка діяльності така, що важливий нормований графік, компанії надають можливість приходити на роботу, наприклад, в період з 8 до 10 і йти з 17 до 19.
13. Здоров'я співробітників – це теж зона відповідальності роботодавця. Наприклад, багато компаній надають абонементи у фітнес-клуби або проводять в офісі фруктові дні.
14. Людям важливий ваш інтерес до них як до особистості, а не тільки як до фахівця. Згадайте, коли ви в останній раз запитували у своїх підлеглих, як їхні справи? Як дитина? Як проходить навчання на курсах? Або, можливо, ви говорили про улюблену футбольну команду?
15. Створюйте атмосферу співробітництва, підключайте людей до прийняття важливих рішень.
16. Пам'ятайте про справедливість, незалежно від посади, віку та інших параметрів. Кожен співробітник вносить свій внесок в розвиток компанії. Відзначайте їхню значимість (наприклад, на зборах або в публікації на сайті, у корпоративному виданні).
17. Система нематеріальної і матеріальної мотивації повинна охоплювати всіх співробітників, бути прозорою і зрозумілою. Не можна заохочувати тільки «обраних», а на інших не звертати уваги.
18. Важливо дати можливість співробітникам проявити свої здібності й таланти. Організовуйте для них програми, конкурси. Наприклад, задійте тих людей, які займаються музикою, танцями в підготовці корпоративного заходу. Співробітник захоплюється квітникарством? Запропонуйте йому озеленити ваш офіс. Організуйте конкурс фотографії, кращої розповіді...
19. Відзначайте разом знакові події. У кожній родині є свої традиції. Покладіть початок хорошим традиціям у вашій компанії. Це допомагає створити відчуття захищеності та стабільності. Наприклад, День народження компанії, День подяки (коли всі співробітники та керівники дякують один одному за хорошу роботу та спілкування), дні народження самих співробітників, весняний або літній пікнік тощо.
20. Допомагайте в скрутну хвилину. Бувають ситуації, коли в рамках компанії вирішити питання не складає труднощів, а для співробітника це непосильне завдання.
21. Не знецінюйте своїх людей. Є компанії, які піклуючись про своїх клієнтів, абсолютно не звертають увагу на своїх працівників. Як результат, погано обладнані робочі місця, неякісна уніформа, низький рівень заробітної плати. Чи можуть співробітники піклуються про клієнтів, якщо вони самі байдужі компанії?
22. Створюйте атмосферу надійності. Це включає різні аспекти: роботодавець діє відповідно до закону й обіцянкам, дії керівництва передбачувані, а комунікації прозорі.
Ці пункти важливі кожному співробітнику, в будь-якій компанії. Це те, над чим потрібно працювати керівникам кожного дня, кожної години, кожної хвилини. Любов не можна купити за шоколадне сердечко або валентинку. Любов – це маленькі, часто непомітні кроки, увага, повага, довіра один до одного. Часто ми чуємо про кадровий дефіцит, про боротьбу за таланти, про труднощі в залученні професіоналів. Але у компаній, для яких найбільша цінність – люди, є майбутнє.
https://prohr.rabota.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад