Як правильно організувати роботу з фрілансерами: система 5 кроків

Формуйте конкретне технічне завдання з деталями.
Цей підхід допоможе налагодити ефективну співпрацю з «вільними художниками» і отримати хороші результати.
Кількість фрілансерів зростає - їх вже 162 мільйони в США і Європі. І якщо ви ще не працювали з ними, то зараз саме час почати.
Крок 1. Вибрати завдання
Починати роботу з фрілансерами краще з проектної задачі. У такому режимі ви зможете зрозуміти, чи підходите один одному, чи виходить налагодити взаєморозуміння.
Підберіть такий проект, який не вимагає доступу до важливої внутрішньої інформації: починайте ні з розробників і бухгалтерів, а з дизайнерів, верстальників, PR-фахівців, копірайтерів. Хороший варіант для початкового завдання - зверстати презентацію або зробити сторінку-вітрину (лендінг) для проекту.
Навіть при «невідкладних» термінах не варто віддавати підготовку маркетингового бюджету або договорів у руки фрілансера. Все те, що має відношення до грошей або конфіденційної інформації, краще залишити всередині компанії.
Порада: в якості пілотного проекту краще вибрати завдання з комфортним дедлайном - це забезпечить працівникові свободу дій, а ви побачите, на що він здатний.
Крок 2. Вибрати виконавця
Існує три основних способи пошуку виконавців для разових завдань: рекомендації і сарафанне радіо, робочі сайти, біржі фрілансерів.
Досвід підказує, що краще за все вибирати виконавця з біржі, так як ці майданчики дозволяють побачити реальні відгуки клієнтів. Їх неможливо підробити, на відміну від портфоліо робіт, що зустрічається, на жаль, повсюдно.
Порада: все портфоліо варто перевірити ще раз. Фрілансер вислав афішу? Проведіть пошук по фото в Google, може виявитися, що це просто скопійована робота.
Крок 3. Сформулювати конкретне завдання
«Розмиті» завдання, такі як «Хочу гарний логотип, як у компанії Х», не працюють. Їх можна трактувати по-різному, тому підсумковий результат і ваші очікування, швидше за все, не співпадуть.
Формуйте конкретне технічне завдання з деталями: «Логотип повинен бути в корпоративних кольорах і заокругленим, містити повну назву компанії. Не використовуйте червоний колір, так як це символ наших конкурентів». Звичайно, це займе час на етапі постановки завдання, зате заощадить його на всіх інших етапах роботи і знизить ризик отримати неякісний результат.
Порада: після того як фрілансер вивчить технічне завдання, завжди промовляйте усно, що очікуєте від нього і який результат точно не хочете бачити.
Крок 4. Дотримуватися «білої» схеми співпраці
При наймі фрілансера роботодавець сам повинен подбати про дотримання власних інтересів. Зустрічаються шахраї, які обманом схиляють компанії до співпраці, а потім зникають разом з передоплатою.
У разових проектах раціональніше використовувати механізм безпечної угоди, така функція є на різних біржах фрілансерів. Вона захищає від шахрайства і халтури з боку виконавця.
При переході на постійну співпрацю укладайте договірні відносини. Договір встановлює чіткі критерії виконання завдань, схему роботи і оплати, дисциплінує обидві сторони.
Порада: укладайте офіційні відносини, навіть якщо пов'язаний документообіг виглядає складним. Думка «Це точно сумлінний фрілансер, він не пропаде в останній день» краще підкріпити чимось речовим.
Крок 5. Побудувати систему зворотного зв'язку і мотивації
Глобальне завдання розбивайте на щоденні Челлендж і фіксуйте статус виконання. В іншому випадку є ризик дізнатися в день дедлайну, що людина вже три дні в лікарні.
Давати зворотний зв'язок фрілансеру потрібно також постійно. Ми працюємо з людьми, а вони потребують не тільки в грошової мотивації, а й  звичайної людської похвали або адекватної критики.
Порада: в договорі пропишіть систему штрафів. Кожен день затримки оцініть, наприклад, в 3% від суми гонорару. Це не дуже велика сума в межах одного дня, але затримка на три дні і більше в результаті виллється у відчутний штраф.
https://lifehacker.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад