Що робити, якщо начальство підвищує голос?

У всіх є начальство - у когось начальник за столом поряд, у сусідньому кабінеті, у будівлі. У інших - подалі, і навіть у столиці. Є "начальник" навіть у президента Порошенка - високопоставлені європейські та американські чиновники та МВФ.


Втім, не всім щастить: трапляються такі керівники, які всі проблеми вирішують з допомогою крику, а то і лихослів’я. Що робити в цьому випадку підлеглому? Звільнятися, терпіти або керівника приймати таким, який він уродився? Читайте також: Плюси і мінуси дружби з начальством. Як вести себе правильно?

Для початку слід усвідомити, що кричати на вас шеф, звичайно ж, права не має. Але закон захистити від крику начальника не зможе. Незалежно — поганий у нього настрій, поганий характер, або він просто розмовляє «криком». Тому тут два варіанти — звільнитися або вирішити дану проблему одним з методів, пропонованих психологами.

  • Спробуйте знайти підхід до боса — деякі «самодури» цілком можуть виправитися, якщо вести з ними правильну політику. Звичайно, мова не про подхалимстве — це не допоможе налагодити контакт, а тільки посилить його.Не піддавайтеся на провокації. Багато керівників обожнюють чіплятися до дрібниць — починаючи від вашої роботи з принтером і закінчуючи зовнішнім виглядом і відсутністю на робочому місці (і нікого не хвилює, що вам «припекло»).
  • Зберігайте свою гідність, навіть якщо вам хочеться зарядити «цю нахабну пику» першим, що лежить у вас на столі.
  • Звичайно, якщо сил терпіти це неподобство більше немає, можна дати волю своєму праведному гніву. І потім, по дорозі на біржу праці, в фарбах розповісти другу або подрузі, як ви «зробили хама». Правда, надмірно старатися не варто — не забувайте про трудову книжку, в якій може стояти звільнення зовсім не за власним бажанням.
  • Варіант «око за око» теж не підійде. Грубіянити у відповідь, тикати шефа носом в його помилки, зовнішній вигляд і запізнення, кричати на нього і плескати дверима — тактика, спочатку приречена на провал. Жоден шеф не потерпить такого ставлення. Навіть якщо ви профі і роботу виконуєте найкраще, перевиконуючи плани на рік вперед. Тому стримуйте свій запал — такі «зоряні війни» можуть закінчитися тільки вашим вильотом з роботи, причому з звільненням за статтею.
  • Падати на коліна і молити про прощення і публічно шкодувати про скоєне теж не потрібно. Прощення вам, звичайно, дарують, але зрозуміють, що ноги об вас можна витирати регулярно.Коли бос починає кричати, найкраще, що ви можете зробити — дати йому «проораться». Нехай випустить пар. Не відповідайте йому до того моменту, поки він не буде здатний адекватно вас вислухати.
  • Якщо ви не праві — спокійно визнайте свою помилку. Після чого, таким же рівним тоном, повідомте шефові, що необхідності в настільки різкому тоні по відношенню до вас не було. Читайте також: Відмазки для шефа при запізненні на роботу.
  • Якщо ви хочете з’ясувати стосунки з цим «паразитом», то ні в якому разі не влаштовуйте босові публічну прочуханку. Вибирайте конфіденційну обстановку і його настрій. Зрозуміло, що коли він «махає шаблею направо і наліво — це не найкращий момент для відвертої розмови.
  • Не ставте босові умов. Зразок — «якщо ви ще хоч раз на мене рявкнете, то я звільнюся». По-перше, це не подіє. А по-друге, це подіє навпаки.
  • Просити шефа «стримати запал» можна і потрібно, але — ввічливо і твердо. Звичайно, самодурів, які люблять підлабузництво і на дух не переносять тих, хто вимагає до себе поваги, вистачає. Але, більшістю своєю, керівники — цілком адекватні люди, для яких підлеглий з власною думкою і гідністю цінніша того, хто стелиться по килиму, цілуючи п’яти шефа.
  • Помста шефу — від самої маленької капості до глобальних дій, здатних похитнути його репутацію або просто нашкодити — найостанніша справа. В першу чергу, від цього постраждає ваша репутація. У другу — ваше резюме.
  • Якщо крик для шефа — явище образливе, але рідкісне (за настроєм), то будьте поблажливі. Всі ми люди, всі маємо вади. Хіба Мало, яка у нього причина для такого настрою — дитина захворіла, проблеми у родині та ін. Природно, в цьому мало приємного, але безглуздо кидати роботу або кидатися на амбразуру, коли можна пропустити чисто емоційну «ляпас» мимо вух.
  • А ось якщо крик шефа став закономірністю (особливо, коли це стосується всього штату, а не тільки вас персонально) — це вже привід для серйозної розмови з вищим начальством або для звільнення.
  • Найлегший метод звести конфлікт — метод «посміхаємося і махаємо». Тобто, визнати свою помилку, киваючи, пообіцяти виправитися в найближчий час і, струсивши з себе чужі емоції, продовжити роботу. Шеф швидше заспокоїться, якщо ви не будете виправдовуватися, нервувати і захищатися.Як абстрагуватися? Уявіть на місці боса те, що викликає у вас усмішку. Наприклад, надіньте подумки своєму начальнику ласти, каску і суньте в руки горщик з кактусом. Або засуньте його в великий рекламний плюшевий хот-доги. Загалом, включайте фантазію. Тільки не переборщіть — регіт в обличчя шефа під час його гнівного зауваження закінчиться явно не преміальними.
  • Не мовчіть. Є нейтральні фрази для таких випадків — «так, буду знати — не врахував», «раніше не стикався, тепер запам’ятаю» або «новий досвід для мене — надалі буду знати».
  • Будьте уважні. Якщо вас вичитують за запізнення, надто яскравий макіяж чи незакінчений вчасно замовлення, то не варто повторювати свої помилки.
  • Будьте впевнені в собі. Ніколи не брешіть, не обговорюйте шефа, колег і своє особисте життя з ким би то не було в офісі, не опускайтеся до лестощів і не показуйте свої слабкості. Працюйте на свій авторитет і репутацію.
  • Не дозволяйте на собі їздити, пам’ятайте про свої права. Вас не можуть змусити працювати понаднормово, вас не мають права ображати або влаштовувати регулярні публічні прочухани — пам’ятайте про своє почуття гідності. Іноді ввічлива, але холодний відсіч діє на шефа витвережували. У всякому разі, він буде знати, що використовувати вас як хлопчика для биття не вийде.
  • Розберіться в причинах такого ставлення шефа. Цілком можливо, що це дійсно ваші помилки або неправильне ставлення до роботи. Інші причини — особиста неприязнь (тут простіше звільнитися), нова людина в черзі на ваше місце, поганий настрій шефа. У будь-якому випадку, розмова по душам (тет-а-тет) не завадить. І ніхто вас не звільнить за те, що ви просто запитайте (наодинці) — «а в чому, власне, дорогий наш начальник Іван Петрович, причина ваших не самих теплих почуттів до мене?». Читайте також: 10 вірних способів налагодити стосунки з начальником на роботі.

За інформацією owoman.co.ua

 

https://bit.ly/3wA6QzX

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад