Нічого не встигаю: як боротися з пожирачами часу

Всі ми неодноразово чули, а то і говорили фразу: «Я нічого не встигаю!».

Здебільшого ви потрапляєте в обставини авралу, коли не знаєте, за що хапатися та як з усім справитися, зовсім не через надмірне завантаження роботою. Корінь всіх наших проблем ховається у невмінні правильно організувати час. Ось найдієвіші поради, що допоможуть позбутися пожирачів часу та розширити добу до 48 годин.

Пожирачі часу – це всі матеріальні та нематеріальні речі, які відривають вас від

головної роботи. Їх дуже легко відрізнити від потрібних справ – вони не приносять ніякої користі та відпочинку.

Коли під час складання квартального звіту ви на пів години зависаєте у соцмережах – це не перерва на відпочинок, а 100% пожирач часу.

 

Планування і скорочення

Найперше, що допоможе вам робити лише ті справи, які приносять користь, – це

ретельно складений план. Можете його складати перед сном або одразу як прокинулися. Головне правило – він повинен бути максимально деталізованим.

Так вам буде простіше його дотримуватися і все встигнути. Адже дуже просто сказати: «Я ж тут не запланував відпочинок, то зараз трішки полежу і продовжу працювати». Як результат це «трішки» затягується, і наприкінці дня ви знову

нічого не встигаєте. Тому прописуйте у своєму плані і відпочинок, і прогулянку з

собакою, та навіть час на соцмережі.


Друга важлива складова цього пункту – скорочення. Реально оцініть свої сили та

скоротіть список, щоб точно встигнути все виконати. Не беріться зробити більше справ, ніж можете, – з цього не вийде нічого доброго.


Пріоритети

Серед великого списку справ потрібно вміти виокремлювати пріоритетні завдання. Наприклад, якщо ви сьогодні не встигнете почитати книгу, нічого страшного не трапиться, а от якщо зірвете дедлайн перед клієнтом – ризикуєте мати проблеми на роботі. У своєму щоденному плані можете вигадати маркування від дуже важливих термінових справ до менш необхідних. Так ви не будете розриватися між справами одночасно, а зможете зробити їх від більшого до меншого без особливих хвилювань. Натомість, якщо почнете з легших та нетермінових справ, то весь день вас переслідуватиме відчуття тривоги та розуміння того, що нічого не встигаєте.


Порядок скрізь

Можливо, ви здивуєтеся, але один з основних пожирачів часу – це безлад. На

робочому столі, в комп’ютері, навколо вас… Тільки подумайте, скільки часу потрібно витратити, щоб відшукати стікер серед розгардіяшу на столі або потрібний документ серед тисячі розкиданих у комп’ютері. Тим більше такі ситуації ще й вибивають вас з робочого ритму, і після пошуку звіту для керівника у комп’ютері ви випадково можете потрапити у Facebook, а далі – все як у тумані.

Намагайтеся систематизувати все необхідне для роботи так, щоб у найкоротші терміни можна було знайти те, що знадобилося раптово. Так у вас вийде

зекономити час та зберегти продуктивність.


Одразу до виконання

Цей пожирач часу настільки древній, що навіть має свою приказку: «Не відкладайте на завтра те, що можна зробити сьогодні». Звичка все відтягувати до останнього моменту ще нікому не допомогла, а лише приносить купу проблем, відчуття авралу та безсонні ночі напередодні дедлайну. Збагніть, що завтра чи післязавтра нічого не поміняється, лише додасться купа інших справ, і ви знову не будете встигати. Виправдано залишати справи на потім лише у випадках, коли у вас на сьогодні вже є термінові справи, а нове завдання за пріоритетністю їм поступається.


Відпочинок

Ну і насамкінець допоможе побороти бажання відволікатися кожні п’ять хвилин

на будь-що якісний відпочинок. Такі перерви повинні заряджати вас енергією, і ви маєте самі визначити їх та ідеальний часовий проміжок. Психологи радять звернути увагу на метод Pomodoro. Коли ви заводите таймер, наприклад, на 25 хвилин і протягом цього часу, поки не прозвучить звуковий сигнал, займаєтеся

лише роботою чи іншою справою зі свого плану. Далі таймер на 5 хвилин, які дають вам змогу відірватися – відписати колезі, прогортати Instagram чи зробити каву. Далі знову 25 хвилин лише для роботи…


Правильно організовуйте свій час, і ви зрозумієте, що в добі його достатньо, аби

встигати все.

 

https://thepoint.rabota.ua/


За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад