Правила поведінки практиканта

Яким чином слід вести себе під час проходження практики? Чи потрібно варити своїм колегам каву? З ким варто обговорювати труднощі і в кого шукати підтримки? У студентів-стажерів є цілий ряд неписаних законів, а щоб не робити прикрих помилок, потрібно уважніше прислухатися до рекомендацій експертів.

Будь-які теоретичні знання рано чи пізно потрібно закріплювати практичним досвідом, тому стажування є невід'ємним елементом навчання практично у всіх вишах світу. Багато студентів використовують можливість роботи в реальних умовах для того, щоб заглибитися в середовище своєї спеціальності та отримати максимальну кількість корисних для подальшого майбутнього практичних навичок. На жаль, статус сучасного практиканта є дуже спірним, причому зневажливе ставлення до учнів характерне не тільки для нашої країни, а й для багатьох інших країн. Критики називають стажистів дешевої рабсилою, а сам процес проходження практики - експлуатацією молоді. Яким чином слід поводитися, щоб отримати від цього періоду навчання максимальну користь? Процес стажування у кожного може проходити по-різному. Багато хто бачить в практиканті недосвідченого спеціаліста, який хоче перший раз в житті застосувати отримані в інституті знання в реальній справі. У західних компаніях студентам пропонується написати резюме, потім пройти декілька етапів співбесіди, укласти з роботодавцем повноцінний контракт, а після закінченню практики отримати письмову рекомендацію.

Звичайно ж, є й такі фірми, які розглядають практикантів як «білих ворон» в «чорній зграї». Зі студентами тут зазвичай не церемоняться, і навіть попрацювавши в одній з таких компаній декілька місяців, молоді люди нерідко йдуть і без заробітної плати, і без рекомендаційних листів. У разі сприятливого перебігу стажування, молодь отримує корисні практичні навички, які з професійної точки зору допомагають набагато більше, ніж теорія, яка роками вивчається на лекціях і семінарах.

Керівники і співробітники компаній не без частки справедливості вважають практиканта явищем, що приходить і йде. Однак самому студенту через таке ставлення не слід відчувати себе гравцем, що знаходяться на лавці запасних. Практикант також є членом робітничого колективу, тому у нього є і права, а не тільки обов'язки. Природно, в ієрархічній системі підприємства стажисти займають останні позиції, але соромитися цього в жодному разі не варто, адже колись нижчі місця займали і сьогоднішні начальники.

У роботі маленьких фірм ієрархія не має вирішального значення, тому вона виражається не особливо яскраво. Молоді люди можуть тут почувати себе значно комфортніше, ніж у великих корпораціях. Але найголовніше для стажиста - пам'ятати, що основне його завдання - це отримання практичних навичок.

Якщо хтось із «старожилів» попросив Вас зайнятися ксерокопіюванням або приготувати каву, не слід думати про те, що таке доручення є прямою образою на Вашу адресу. Придивіться уважніше до роботи відділу, і тоді ви зрозумієте, що такі завдання по декілька разів на день виконують практично всі співробітники, включаючи начальство. Але коли Ви починаєте усвідомлювати, що завдяки Вашої праці люди намагаються вирішити низку другорядних проблем, потрібно починати діяти. Перш за все, повідомте про своє невдоволення керівництву. Розкажіть, що під час свого стажування Ви хочете спробувати себе в якості виконавця в одному з по-справжньому важливих проектів. У такому разі, після закінчення процесу практичного навчання у Вашому свідоцтві буде вказано певний перелік виконаних завдань, а не загальні фрази.

Як слід поводитися стажистові? Про тих, хто протягом всього процесу практичного навчання тихо і мирно сидів у кабінеті, навряд чи хтось колись згадає. Але й виставляти свої амбіції напоказ з перших днів приходу в компанію також не потрібно. Для адаптації в робочому колективі досить пару тижнів. Протягом цього часу студент повинен потоваришувати з колегами і дати їм зрозуміти, що готовий переймати досвід і знання.

Зазвичай керівники виробничого навчання намагаються закріпити за практикантом конкретного наставника, який, звичайно ж, сам має достатній досвід, щоб навчати чогось інших. Нерідко функції розподілу студентів по відділах і прикріплення до них «старожилів» виконують кадровики, тому при виникненні конфліктних ситуацій, можна залагодити справу таким чином, щоб інформація про непорозуміння з колегою не дійшла до вищого керівництва. У великих компаніях начальники зазвичай навіть не знають, де, хто і протягом якого терміну проходить на їхньому підприємстві практику.

І ще один важливий момент. Завжди потрібно пам'ятати про те, що Ваш статус - практикант. Так, Ви є членом колективу, але перебуваєте в компанії тимчасово. У процесі спілкування з діловими партнерами або клієнтами не обов'язково повідомляти їм про своє становище до того моменту, доки Вам не зададуть відповідне запитання. А щоб не виникало жодних непорозумінь, добре б відразу дізнатися у безпосереднього начальника, яким чином Вам потрібно представлятися.

Джерело: http://www.naim.ru/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад