Правила звільнення
У ситуації економічної кризи багатьом роботодавцям довелося істотно скоротити свій персонал. Звільнення негативно впливає як на працівників, так і на роботодавців, і суттєво впливає на продуктивність компанії та її здатність залучати та утримувати талановитих фахівців.
«З точки зору компанії, рішення скоротити групу співробітників стикається з потенційним правовим, фінансовим та громадським ризиком», говорить Томас Сільвер, президент консалтингової фірми «Drake Beam Morin». «Дуже важливо, щоб менеджери повідомляли новину про звільнення делікатно, відповідно до правових норм та поважних корпоративних ставлень».
Як уникнути неправильних рішень?
Для забезпечення успішного скорочення персоналу, «Drake Beam Morin» рекомендує дотримуватися наступних п'яти етапів:
1. Підготовка матеріалів. Поясніть причини свого рішення та підготуйте всі вихідні дані в письмовій формі (лист-повідомлення, заробітну плату, пільги, переклад і т.д.).
2. Підготовка повідомлення. Складіть письмовий план вашого звернення до співробітників. Будьте короткі та говоріть по суті.
3. Організуйте подальші дії. Складіть розклад зустрічей з персоналом компанії та фахівцями з працевлаштування. Встановіть конкретні терміни, в які співробітники повинні залишити компанію.
4. Підготуйтеся емоційно. Не беріть на себе особисту відповідальність за звільнення. Пам'ятайте, що бізнес-рішення приймаються на основі потреб компанії. Визнайте своє занепокоєння та поговоріть зі своїми співробітниками про їхні почуття і переживання.
5. Спробуйте вгадати реакцію співробітників. Зазвичай існує п'ять реакцій на звільнення: очікування, невіра, втеча від дійсності, ейфорія або образа. Якщо ви навчитеся розпізнавати емоції людей, то, незалежно від реакції, ви зможете впоратися зі ситуацією, що склалася найкращим чином.
«Drake Beam Morin» також рекомендує:
1. Запросити співробітника присісти.
2. Перейти до суті справи.
3. Пояснити вжиті заходи та їхні причини.
4. Почути відповідь працівника.
5. Повторити повідомлення в разі потреби.
6. Використовувати свої заздалегідь підготовлені записи.
7. Уточнити дату та час.
8. Пояснити логістику відходу з компанії.
9. Підготувати всі відповідні письмові документи.
10. Проводити зустріч не більше 15 хвилин.
І ось що не слід робити:
1. Говорити «доброго ранку», «радий тебе бачити» або «як справи?».
2. Вести світську бесіду.
3. Жартувати.
4. Бути винним.
5. Захищатися, виправдовуватися, сперечатися.
6. Погрожувати.
7. Обговорювати інших співробітників.
8. Співчувати.
9. Намагатися применшити значення ситуації.
10. Давати обіцянки.
11. Переходити на особистості.
12. Використовувати банальні фрази «я знаю, як ви себе почуваєте» або «все буде добре».
Сільвер каже, що керівники повинні навчитися управляти цим процесом таким чином, щоб компанія могла зберегти поточний рівень продуктивності та здатність залучати кращі таланти в майбутньому.
Джерело: http://www.hr-portal.ru/
За матеріалами hitjob.com.ua
всі новиниРоздрукувати сторінку
Нагору НазадРобота в регіонах
Місто
Вак.
Рез.
5838
5239
282
31
135
4
141
3
133
0
137
0
142
2
179
5
Робота в Кам'янці-Дніпровській
147
1
135
1
369
71
134
1
134
2
143
1
145
1
135
0
148
1
136
0
149
6
133
0
144
0
Робота в Україні
Статистика зарплат
Середня зарплата в Запоріжжі складає:
- по резюме 0 грн.
- по вакансіях 22000 грн.
Hitjob.zp.ua
- 9742 грн.
за даними Статуправління
Корисні сервіси
Корисні поради
Чому роботодавці не вказують в оголошеннях зарплату: поради hr-експертки, які вакансії оминати
Не вказана в оголошеннях зарплата часто є найменшою проблемою. Попри світо ...
Тренди українського фрилансу-2023: прогноз від Freelancehunt
Світова платформа Exploding Topics та український сервіс фрилансу Freelanc ...
Вигорання під час війни: як залишатися ефективним на роботі – поради експерта
Війна стала важким тягарем для ринку праці. За оцінками соціологічної груп ...