Які обов'язкові питання потрібно задати рекомендувачеві - колишньому роботодавцеві?

Найкращим рекомендувачем є, безумовно, безпосередній керівник працівника. Звичайно, і в цьому випадку суб'єктивізму не уникнути, але його буде набагато менше, ніж, скажімо, у колишнього колеги, оскільки з керівником відносини завжди є більш формальними.

Телефон колишнього керівника претендента краще отримати не від нього самого, а через Інтернет або довідник компаній, оскільки він може виявитися телефоном його родичів, друзів, колишніх колег, які, видаючи себе за «керівництво», безсумнівно, нададуть виключно схвальні відгуки. Тим не менше, якщо кандидат все ж таки пропонує телефонний номер свого колишнього керівника або зазначає його в резюме, гріх ним не скористатися. Перевіривши отримані дані через інші джерела, ви зможете оцінити, наскільки достовірну інформацію кандидат надав.

Отже, ви зателефонували до колишнього керівника кандидата. Що робити? По-перше, представитися, пояснити мету дзвінка й уточнити, чи зручно в даний момент спілкуватися. У разі отримання негативної відповіді, запитати, коли можна передзвонити, щоб поспілкуватися, можливо, навіть після робочого часу.

По-друге, потрібно уважно стежити за тим, як реагує рекомендувач на те чи інше ваше запитання. Якщо в його промові присутня велика кількість пауз, він ретельно підбирає слова, намагаючись правильно формулювати фразу, навряд чи варто сподіватися на достовірність відповідей. Швидкі та легкі відповіді на питання свідчать про їхню правдивість.

Як довго цей співробітник працював у вашій компанії? Відповідь на це питання дозволить оцінити достовірність його інформації. Часто кандидати намагаються перебільшити період зайнятості на попередньому місці, розповідаючи, що частину часу працювали без оформлення або запис у трудову книжку внесено не зовсім коректно.

Що входило в його посадові обов'язки? Це запитання дозволяє визначити, чи дійсно кандидат виконував функціонал, про який він так полум'яно розповідав на співбесіді, і наскільки його обов'язки на минулому місці роботи відповідають обов'язкам у новій компанії.

Чи добре він справлявся зі своїми обов'язками? Відповідь на це запитання дозволить визначити ступінь задоволеності якістю та швидкістю його роботи.

Яким був рівень його окладу? Чи були премії, бонуси? Питання, необхідне для зіставлення дійсного заробітку кандидата з його очікуваннями та можливостями в новій компанії. На практиці на це запитання відповідають небагато рекомендувачів. В основному воліють уникати відповіді або прямо відмовляються на нього відповідати.

Взяли б ви його знову до себе в якості...? Це, мабуть, найважливіше запитання, відповідь на яке є показником цінності та важливості працівника. Якщо рекомендувач, не замислюючись, говорить, що так, взяв би його назад і був би безмірно щасливий, якби він повернувся, можете сміливо брати його до себе і, швидше за все, не пошкодуєте. Якщо ж керівник каже, що співробітник чудовий, але у них через ту чи іншу причину він більше працювати не зможе, це вірний сигнал замислитися. А чи дійсно цей кандидат є таким чудовим і професійним? Гарними працівниками не розкидаються. Їх цінують, бережуть і жалкують про їхнє звільнення.

Порекомендували б ви його на (певну) посаду в нашій компанії? Це питання варто задавати, якщо посадові обов'язки на одній і тій самій посаді розрізняються або ж кандидат претендує на позицію, яку він раніше не займав. Колишній керівник досить добре знає навички, здібності та особисті якості даного працівника, щоб адекватно оцінити його перспективи.

Причини звільнення даного працівника з компанії. Це питання не є найважливішим і обов'язковим. Все, що воно може дати, - допомогти оцінити об'єктивність інформації кандидата та справжні причини його звільнення. Але, як правило, коли співробітник йде за власним бажанням, він при новому працевлаштуванні не завжди «видає» достовірну інформацію на цей рахунок, або ж керівник, сприймаючи її, сам робить потрібні висновки.

Усі відповіді на запитання потрібно достовірно фіксувати. При виникненні у промові рекомендувача заминок, пауз, бажано повертатися до запитання, трохи його перефразувавши. Така методика дозволить визначити, чи не вводять вас в оману. Рекомендувач, не готовий до повторного запитання, буде відповідати на нього по-різному, а це вірна ознака брехні.

otiss.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад