Шість складових креативної команди

Кіт Сойєр отримав ступінь PhD під керівництвом Міхая Чіксентміхайї - професора психології, колишнього декана факультету Чиказького університету, який вивчав такі феномени як щастя, креативність, і висунув ідею "потоку". Сойєр вирішив досліджувати те, як креативність народжується в умовах індивідуальної роботи і як - у команді. Він проаналізував функціонування джазових ансамблів, комедійних команд та інших творчих колективів, щоб зрозуміти, що у них спільного.

Народження інновацій займає багато часу
Ніхто з акторів не вигадує свій спосіб відразу, в один момент. Він вимальовується поступово. Кожен актор в кожен свій епізод вносить маленьку ідею. І якщо говорити про інноваційні команди в бізнесі, то ніхто зі сторонніх людей не бачить цього ланцюжка невеликих ідей, які в результаті утворюють новаторський продукт. Без наукового аналізу взаємодія колег залишається непоміченою. Успішні інновації створюються, коли організації об'єднують правильні думки в правильну структуру.

Успішна команда вміє слухати
Актори, які імпровізують, прислухаються до ідей, що використовують у своїх виступах інші актори, в той же самий час, коли намагаються вигадати власні. Поводитися подібним чином дуже важко, коли група людей намагається створити щось новаторське. Більшість людей проводить занадто багато часу, плануючи власні дії, і недостатньо часу, слухаючи та спостерігаючи за іншими.

Члени команди розвивають ідеї своїх партнерів
Якщо люди в команді вміють слухати один одного, то кожна нова ідея - це продовження раніше озвучених ідей.
І якщо у когось народилася якісна ідея, складно повірити в те, що вона з'явилася без попередньої важкої роботи, без відданої команди людей, які мислять схожим чином.

Тільки після певного часу стає ясно, наскільки новаторською була ідея
Ідея не може бути приписана одній людині, тому що вона не знайде свого істинного значення доти, поки її не витлумачать по-своєму і не застосують інші. Окремі творчі знахідки повинні бути вплетені в канву інших ідей. У творчому колективі кожна людина діє, не знаючи того, яку значущість має її дія.

Поява питань
Велика частина креативу народжується тоді, коли команда або думає про новий спосіб вирішення проблеми, або виявляє нову проблему, яку ніхто не помітив раніше. Коли команди працюють таким чином, ідеї часто перетворюються на питання та проблеми. Це важливо, тому що дослідники творчого потенціалу виявили, що найбільш креативні команди здатні знаходити нові проблеми замість того, щоб просто вирішити старі.

Інновації не завжди ефективні
Коли актори імпровізують, то їм не вдасться оцінити ефект від знахідки перш, ніж вони втілять її в життя, вимовлять монолог тощо. Але як вони можуть упевнитися в тому, що їх знахідка є гарною? Нововведення стільки ж часто обертаються невдачею, як і хітом. Але хіти можуть бути феноменальними та компенсувати неефективність і невдачі.

rb.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад