Як поводитися з колегами, які перетворилися на підлеглих

Ура, ви стали начальником! Радість цієї події може затьмарити ставлення колег, які раптом перетворилися на підлеглих. Здавалося б, що може бути краще: з людьми ви давно спрацювалися, прекрасно знаєте їх сильні та слабкі сторони і не чекаєте особливих труднощів. Ідеальне підвищення? Така ситуація проста тільки на перший погляд, і потрібно бути вкрай обережним, щоб підвищення не перетворилося на кошмар.

Дві крайності
Менеджери, отримавши підвищення, ризикують впасти в дві крайнощі. Одні, сповнившись старанності, та намагаючись зміцнити свій авторитет, починають зловживати отриманою владою. В результаті, колеги ображені, робота саботується, продуктивність команди впала, а керівництво незадоволене. Інші ж, боячись втратити прихильність колег, не змінюють дружній стиль спілкування та втрачають контроль над управлінням.
Деяким здається, що з новою посадою їхні судження або думки набувають додаткової ваги. Зовсім ні, у суперечці або під час обговорень усі рівні. Однак потрібно пам'ятати, що після завершення обговорення саме вам тепер доведеться вирішувати, які з запропонованих ідей гідні розвитку, і надалі нести персональну відповідальність за можливі ризики та невдачі.

Тримати дистанцію
Щоб з одного боку уникнути напруженості у відношенні з членами команди, а з іншого, - домогтися виконання завдань, радимо поступово дистанціюватися та переводити спілкування в область вирішення робочих питань, але діяти обережно і не поспішаючи. Якщо занадто швидко збільшувати дистанцію, то це може викликати невдоволення або навіть ворожість підлеглих. Але якщо робити це занадто повільно, то є ризик, що люди просто не відчують різниці. Сигнал повинен бути чітким і однозначним, так колегам буде легше перебудуватися.
При особистому спілкуванні краще залишитися на тих же ролях, що й колись, і ні в якому разі не переходити на офіційний тон. Але в цьому випадку особливо небезпечно почати виділяти людей, які добре знали вас до підвищення. Тому, наприклад, «на людях» краще до всіх звертатися на «ви».

Вступ на посаду
Якийсь ритуал вступу на посаду необхідний, оскільки дозволяє провести певну межу, а те, яким він буде, залежить від сформованої корпоративної культури. В одних компаніях про призначення оголошує вищестоящий керівник, і відбувається своєрідний публічний обряд ініціації. Якщо в компанії немає такої традиції, то новоспеченому керівнику потрібно самому здійснити перший ритуальний крок і провести зустріч зі співробітниками. Однак бажано, щоб її предметом була не стільки інформація про призначення, скільки підведення підсумків та постановка нових завдань.
Вступаючи на посаду потрібно постаратися підтримувати ваші очікування з очікуваннями членів вашої команди, зустрітися з кожним колегою й обговорити його роль, відповідальність і плани. Зокрема, потрібно розповісти, як ви плануєте будувати роботу та керувати командою, як будуть прийматися рішення й вирішуватися конфлікти. Дуже важливо запитати колегу, чи не турбує його щось, і, головне, уважно вислухати відповідь.
У якості «інаугурації» можна провести дружню вечірку та запевнити друзів і колег у незмінності свого ставлення до них, попередивши, однак, «що їм не варто розраховувати на якісь преференції».
Заручіться підтримкою та не бійтеся помилок
Нові менеджери часто нехтують можливостями «групи підтримки», але ж надати їм допомогу зазвичай можуть багато друзів і знайомих. Наприклад, розповісти про власний досвід, успіхи та помилки.
Втім, помилка - не катастрофа. Помиляються всі, особливо в перші декілька місяців роботи на новій посаді. Але це нормально. Щоб стати хорошим керівником потрібен час. Успішний менеджер повинен навчитися долати труднощі. А підтримка людей, готових допомогти порадою в складній ситуації, дозволить швидше освоїтися з новою роллю і досягти успіху.

rb.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад