Як зробити кар'єру маркетолога

Сьогодні позиція маркетолога одна з найпопулярніших на ринку праці. Керівники компаній розуміють, що без ефективної служби маркетингу важко домогтися успіху в умовах вільної конкуренції, тому попит на висококваліфікованих фахівців-маркетологів постійно збільшується.
Освіта
Більшість роботодавців запрошують маркетологів з базовою економічною освітою і хорошим знанням іноземної мови.
Кар'єра
Старт
Кар'єрне зростання в цій професії починається, як правило, з позиції асистента маркетолога. Цей співробітник повинен мати профільну освіту і вміти складати аналітичні звіти з дослідження ринку. У його обов'язки входять опис результатів кількісних досліджень, аналіз роботи різних фокус-груп, огляд відкритих джерел інформації на теми сегментації та динаміки ринку.
Успішного маркетолога відрізняють аналітичне мислення, чітка логіка, організаторські здібності, гарні комунікативні навички, креативність, ініціативність і емоційна стійкість. Крім профільної освіти йому необхідні гарні знання з низки суміжних областей: соціологія, психологія, історія, законодавство тощо. Крім того, маркетолог повинен бути впевненим користувачем ПК, а іноді навіть знати ази програмування, оскільки професія пов'язана з обробкою та аналізом великих масивів інформації.
Середній рівень
У рамках розглянутої професії можливі наступні спеціалізації: маркетолог-аналітик, менеджер з маркетингу, фахівець з маркетингових досліджень, фахівець з аналізу даних, маркетолог-економіст. Такий поділ праці притаманний великим корпораціям. Вузька спеціалізація звужує коло обов'язків працівника, але вимагає більш глибоких знань в профільній сфері.
Основні обов'язки фахівця з маркетингу середньої ланки включають в себе:
вивчення ринку збуту;
  рогнозування обсягу продажів;
дослідження факторів, що впливають на попит, вивчення типів попиту;
стимулювання продажів;
аналіз конкурентного середовища;
підготовку рекомендацій щодо поліпшення якості товару і його споживчих якостей;
ведення контролю продажів, постійного аналізу за обсягом, виручкою, часом продажів (надання послуг) і території розповсюдження товару;
управління рекламою і PR.
Середня зарплата такого маркетолога залежить від його досвіду роботи, кола обов'язків і можливостей компанії.
Один з варіантів кар'єрного зростання – перехід у консалтингову компанію. На роботу в сфері консалтингу можуть розраховувати, як правило, досвідчені та висококваліфіковані фахівці, які орієнтовані на аналітичну роботу і володіють різними технологіями. Зарплати таких консультантів найчастіше вищі, ніж зарплати внутрішніх маркетологів компаній-клієнтів.
Вершини
Вища ступінь кар'єри маркетолога - директор з маркетингу.
Ідеальний директор з маркетингу повинен володіти такими якостями та навичками:
Розуміння психології людей;
Аналітичний склад розуму;
Глибокі знання в галузі фінансового аналізу;
Інноваційність мислення;
Управлінські навички;
Крос-індустріальний досвід роботи.
Основні обов'язки керівника департаменту маркетингу включають розробку маркетингової стратегії компанії, визначення нових ринків збуту і нових споживачів, координацію діяльності всіх підрозділів департаменту маркетингу. Крім того, директор з маркетингу організовує розробку стратегії проведення рекламних заходів в ЗМІ, готує пропозиції щодо формування торгової марки та бренду компанії.
Наостанок зазначимо, що маркетолог - стратегічна постать в будь-якій організації. І хоча результати його роботи набагато складніше оцінити, ніж, приміром, результати роботи менеджера з продажу, саме від нього залежить оптимальна робота і прибуток всієї компанії в подальшому. Це людина, яка думає про майбутнє вже зараз.

www.careerist.ru

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад