Покоління Z: що їх мотивує, залучає й утримує

Незабаром роботодавцям доведеться зіткнутися з новим поколінням людей, так званими людьми Z. Директор з персоналу "1+1 медіа" Анна Ткаченко поділилася основними принципами роботи з людьми покоління Z і дала поради, як для них створити робочий клімат

Останнім часом теорія поколінь набуває все більшої популярності: в інтернеті можна знайти безліч публікацій про представників поколінь бебі-бумерів, Х, Y і Z, їхні особливості та проблеми взаємодії. Хтось цієї теорії довіряє, хтось, навпаки, спростовує. Але безперечним є факт, що середовище, в якому росте дитина, впливає на її світогляд. Зазвичай цінності формуються у молодих людей у віці від 5 до 15 років, вони сприймаються дитиною як природні, нормальні й правильні.

Наймолодшим і активно обговорюваним є покоління Z, або, як його ще називають, інтернет-покоління. Ведуться суперечки про часові рамки цього покоління: хтось називає початок дев'яностих, хтось - двохтисячних. Насправді роки будуть різними для різних країн, адже ключовим фактором, як і для інших поколінь, буде зовнішнє середовище. В Україні до покоління Z можна віднести людей, що народилися після 2000 року.

Роботодавцям вже варто звернути увагу на це покоління, адже вже до 2020 року вони будуть нашими співробітниками. Ключовим питанням для HR як завжди буде: "Які загальні риси характерні для представників цього покоління? Що їх мотивує, залучає, утримує?".

Покоління Z росло в досить стабільній обстановці, у більшості з них не було голодного дитинства, їхні батьки, як правило, мають вищу освіту і хорошу роботу. У них спокійне ставлення до грошей, вони люблять і цінують життя, вміють відпочивати.

Це люди з відкритим мисленням, допитливі, волелюбні. Завдяки подорожам з батьками, вони з дитинства знайомляться з різними країнами, і тому ставляться терпиміше до інших культур. Вони більш відкриті для нового, гнучкі, волелюбні і допитливі. Є й зворотний бік - велика кількість можливостей роблять представників покоління Z більш примхливими, ледачими, позбавляють їх вміння докладати зусилля і вирішувати проблеми.

Що варто знати роботодавцю про нове покоління

Роботодавцям вже зараз потрібно розуміти, що буде важливо для цих людей в роботі, щоб поступово трансформувати свій мотиваційний клімат відповідно до їхніх потреб.

Покоління Z цінує довіру і відсутність суворого контролю (за робочим часом, ходом виконання завдання). Головне - досягнення запланованого результату в зазначені терміни.

Z багато часу проводять в інтернеті, мережа для них - не просто проведення часу, а невід'ємна частина життя, джерело інформації і канал комунікації, тому в роботі для них важливо мати можливість бути онлайн (відсутність контролю за соціальними мережами, можливість вирішувати робочі питання в онлайн-листуванні).

Поколінню Z не знайоме поняття "роботи на все життя" або "професії", вони воліють пробувати себе в різних сферах, постійно шукати себе в чомусь новому. Багато з них будуть віддавати перевагу проектним завданням і фрілансу  перед традиційною "офісною" зайнятістю. Тому для роботодавця важливо створювати умови гнучкості в робочому процесі.

Вони не будуть готові працювати просто тому, що так треба або тому, що всі так роблять. Вони знають, що в сучасному світі є безліч можливостей заробити, тому роль компенсаційного пакета та системи стимулювання значно зменшується. Найважливішу роль матиме мотиваційний клімат. Z будуть готові докладати максимум зусиль тільки в разі, якщо робота дійсно буде їм приносити задоволення.

Це покоління не визнає будь-яких нав'язаних правил, авторитетів, ієрархії. Їм подобається працювати в командах, де кожен учасник має рівні права, а менеджери швидше виконують роль старших товаришів, ніж традиційних начальників. Завдання роботодавця - створювати такі організаційні структури, де, з одного боку, у співробітників буде максимальна свобода, а з іншого - все ж таки буде керівник, який відповідає за розробку і реалізацію цілей.

Роботодавцям слід пам'ятати, що серед співробітників завжди є представники різних поколінь, тому найважливіше - підтримувати баланс і давати співробітникам ті умови роботи, які будуть відповідати їхній мотивації. А дізнатися потреби співробітників можна використовуючи інструменти дослідження залученості і регулярного зворотного зв'язку. Тільки залучені співробітники, незалежно від їхнього покоління, будуть готові робити більше для досягнення цілей компанії.

Джерело: http://delo.ua/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад